søndag 25. april 2010

Informasjonsnav

Det er så mange her som har delt sine informasjonsnav i forbindelse med M3 med oss andre - jeg vil ikke være noe dårligere. Og takker samtidig for mange gode undervisningstips! Jeg valgte å ta utgangspunkt i aviser og nyhetsovervåking på 6.trinn. Undervisningsopplegget er mye større enn det jeg beskrev i scenarioet (der tok jeg bare for meg uke 2, nyhetsovervåking som jo er perfekt i forhold til RSS og informasjonsnav). Her finner du netviben min: http://www.netvibes.com/tybrelle#Start

I tillegg holder jeg på å lage en Netvibe med de nettsidene vi bruker mest på skolen vår. En fane pr fag, og mest sannsynlig en fane pr trinn også. Men sistnevnte kommer nok senere når flere lærere på skolen min har lært å bruke informasjonsnav og ser fordelen. 6.trinn har fått linken til avisopplegget og skal bruke det om ikke så lenge :-)

Lykke til med eksamen alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar